11ο AOAFF: Έναρξη ηλεκτρονικής προκράτησης Δελτίων Εισόδου για την «Εξαφάνιση»
Το 11ο Athens Open Air Film Festival παρουσιάζει σε επετειακή προβολή την Παρασκευή 20 Αυγούστου την «Εξαφάνιση» του Άλαν Πακούλα, μία από τις σπουδαιότερες αμερικανικές ταινίες της συναρπαστικής δεκαετίας του '70 και κορυφαία ερμηνευτική στιγμή της Τζέιν Φόντα (για την οποία απέσπασε το Όσκαρ Α' Γυναικείου). Είσοδος Ελεύθερη. ΝΕΑ ΩΡΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ: 22:45
Αν και ποτέ δεν έφτασε τη φήμη ταινιών που έπονται στη φιλμογραφία του, η «Εξαφάνιση» αποτελεί τη με διαφορά κορυφαία στιγμή του Άλαν Τζέι Πακούλα. Έχοντας, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μια ιστορία αστικής παράνοιας στο προσκήνιο (μοτίβο που στο πλαίσιο του έργου του κορυφώνεται με το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου»), ο οσκαρικός σκηνοθέτης υπονομεύει τα στοιχεία του θρίλερ και δίνει ένταση σε ένα φεμινιστικό δράμα το οποίο αναδεικνύεται και σε πολυεπίπεδο κοινωνικό ψυχογράφημα. Οι Η.Π.Α. στα χρόνια του Πολέμου στο Βιετνάμ, η σεξουαλική απελευθέρωση και η θέση της γυναίκας σε μια τυπικά πατριαρχική πραγματικότητα, η συλλογική μανία του Χόλιγουντ και του μέσου Αμερικανού με τις σύγχρονες συσκευές καταγραφής ήχου και επικοινωνίας, όλα συμπυκνώνονται στην εξέλιξη του χαρακτήρα της Μπρι, μιας συνοδού πολυτελείας γεμάτης σιγουριά για τη δουλειά της και ανασφάλεια για ό,τι βιώνει έξω απ' αυτή.
Με τη θρυλική πλέον και βραβευμένη με Όσκαρ ερμηνεία της, ομολογουμένως μια από τις σημαντικότερες της αμερικανικής οθόνης, η Τζέιν Φόντα παραλληλίζει την υποκριτική τέχνη με την προσποιητή συμπεριφορά μιας κατά παραγγελία ερωμένης, που μπορεί να περιπλανιέται σαν άπιαστο όνειρο στη Νέα Υόρκη, αλλά τρέμει να μείνει μόνη στο άνετο διαμέρισμά της. Σεναριακές λεπτομέρειες όπως η παραπάνω δεν προσφέρουν απλά βάθος στην «Εξαφάνιση», αλλά συντηρούν ζωντανό το ερωτικά φορτισμένο μυστήριο. Το ίδιο και ο Ντόναλντ Σάδερλαντ, θαυμαστά λακωνικός και μετρημένος στο ρόλο του ντετέκτιβ, το απίστευτα υποτιμημένο σάουντρακ ή οι «αφ' υψηλού» φωτισμοί του σπουδαίου Γκόρντον Γουίλις («Ο Νονός»), που εκπέμπουν σαν σταλακτίτες στη μικρότερη δυνατή ένταση, για να ανιχνεύσουν διακριτικά λεπτομέρειες στα ασφυκτικά σκούρα κάδρα που κυριαρχούν.
Οι επιλογές του Πακούλα δικαιώνονται με το παραπάνω, όταν στην αποκάλυψη της οικείας απειλής οι εκκρεμότητες αυξάνονται, ακριβώς γιατί η ηρωίδα του μπορεί και υπάρχει εκτός των ορίων της αστυνομικής πλοκής. Χάρη στην «Εξαφάνιση» και το ατμοσφαιρικό μοντέρνο νουάρ της, το δικαίως επαινεμένο αμερικανικό σινεμά της δεκαετίας του '70 βρήκε μια από τις καλύτερες ταινίες του. Θοδωρής Καραμανώλης
Επετειακή προβολή 50 χρόνων από την πρεμιέρα της ταινίας.
Σκηνοθεσία: Άλαν Τζέι Πακούλα | Σενάριο: Άντι και Ντέιβ Λιούις | Πρωταγωνιστούν: Τζέιν Φόντα, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Ρόι Σάιντερ, Τσαρλς Τσιόφι | Διάρκεια: 114' | Έτος Παραγωγής: 1971
Η ταινία θα προβληθεί στον θερινό κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101, Πατήσια) την Παρασκευή 20 Αυγούστου στις 22:45 (ώρα προσέλευσης κοινού 22:15) | Είσοδος Ελεύθερη
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΗ ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΙΣΟΔΟΥ
Παρακαλούμε κάντε κράτηση του δωρεάν Δελτίου Εισόδου στον παρακάτω σύνδεσμο (μέχρι εξαντλήσεως των δελτίων)
Δελτία Εισόδου για την ταινία «Η Εξαφάνιση» (Klute):
https://forms.gle/grzfcP47uSPgemgy8
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο e-mail επικοινωνίας που θα δώσετε, θα λάβετε το μηδενικό σας εισιτήριο. Η επίδειξη του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού Δελτίου Εισόδου είναι απαραίτητη για την είσοδό σας στον χώρο προβολής.
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
- Η είσοδος στο χώρο προβολής θα πραγματοποιείται μόνο με ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ τα οποία οι θεατές θα μπορούν
α. είτε να προμηθεύονται επί τόπου στην τοποθεσία της εκδήλωσης.
β. είτε να εξασφαλίζουν με ηλεκτρονική προκράτηση, δυο ημέρες πριν από κάθε προβολή (η προκράτηση θα ανοίγει στις 12 το μεσημέρι) στο aoaff.gr.
- Κάθε θεατής θα δικαιούται ΜΟΝΟ ΕΝΑ δελτίο εισόδου.
- Η είσοδος και διάθεση δελτίων θα ξεκινήσει μισή ώρα πριν την προβολή στις 22:15.
- Οι θεατές που έχουν κάνει ηλεκτρονική προκράτηση θα πρέπει να παραλαμβάνουν το δελτίο τους τουλάχιστον 15' νωρίτερα από την έναρξη της προβολής, διαφορετικά η θέση θα απελευθερώνεται και θα διατίθεται επιτόπου.